آرشیو اسفند ماه 1398

فروش سگ پامرانين، فروش سگ چاوچاو

سگ هاي مهربان

۶۷ بازديد

سگ هاي مهربان كه براي زندگي در كنار انسان ها مناسب هستند زياد هستند.

با ايران چاوچاو همراه باشيد تا ۵ تا از آن ها را معرفي كنيم!

 

ولش كورگي (Welsh Corgi)

سگ هاي مهربان

كورگي‌ها علاوه بر داشتن پاهاي كوچك، به خاطر اجتماعي بودن، بازيگوشي و علاقه شديد به وقت گذراندن با انسان‌ها شناخته مي‌شوند.

كورگي گونه‌اي است كه براي جلب توجه پرورش يافته است، به همين دليل علاقه زيادي به تعامل با انسان‌ها دارد.

تفاوت خاصي بين ولش كورگي‌هاي كارديگان و كورگي‌هاي پمبروك وجود ندارد، چون هر دو نژاد به يك اندازه از وقت گذراندن، در آغوش كشيده شدن و عشق ورزيدن به انسان‌ها خوشحال مي‌شوند.

۲. لابرادور رتريور (Labrador Retriever)

 

اگر كلمه «سگ مهربان» را جستجو كنيد، به احتمال زياد تصوير لابرادوري را مي‌بينيد كه دارد به شما لبخند مي‌زند.

لابرادور رتريور‌ها با آن نگاه‌ گرم و چهره‌ خندان كاملا صميمي به نظر مي‌رسند، مشخصه‌اي كه آن‌ها را به عنوان حيوان خانگي، به ويژه در ميان خانواده‌هايي كه داراي فرزند هستند، محبوب كرده است.

لابرادور‌ها براي همراهي با انسان پرورش يافته‌اند.

آن‌ها از اين همراهي لذت مي‌برند و طبيعتي شيرين و خونسرد دارند كه مي‌تواند سخت‌ترين قلب‌ها را نيز نرم كند.

۳. آيريش ستر (Irish Setter) – سگ هاي مهربان

سگ هاي مهربان

دوست‌داشتني؟ بله. جذاب؟ صددرصد. آيريش ستر يك نژاد بسيار دوستانه، مهربان و بي‌خيال است؛ بنابراين، از نظر دوست‌داران سگ ها جذاب به نظر مي‌رسد.

آن‌ها يك رگ بدجنسي هم دارند كه دلپذير است، چون هوش بالاي آن‌ها را نشان مي‌دهد. اگر انرژي آن‌ها خالي نشود، مي‌توانند هوش خود را در روش‌هاي نه چندان خوبي به كار گيرند.

ستر ايرلندي بايد به اندازه كافي ورزش كند تا شخصيت مهربان خود را به شما نشان دهد و ديگر كفش‌هايتان را نجود.

۴. كاوالير كينگ چارلز اسپانيل (Cavalier King Charles Spaniel)

 

هر نژادي با يك هدف پرورش يافته است و وقتي صحبت از كاوالير كينگ چارلز اسپانيل به ميان مي‌آيد، به نظر مي‌رسد كه هدف اصلي از پرورش آن‌ها همراهي با انسان و فراهم كردن شانه‌اي پشمالو براي تكيه كردن بوده است.

اين سگ‌ها هميشه آماده تعامل هستند و واقعا انسان‌ها را دوست دارند؛ بنابراين به توجه زيادي نياز دارند و با داشتن اين چهره بامزه، به راحتي به خواسته‌هايشان مي‌رسند.

۵. بردر كولي (Border Collie) – سگ هاي مهربان

 

هدف بردر كولي‌ها راضي كردن است. بنابراين، آن‌ها هميشه به دنبال يافتن راهي هستند كه صاحب خود را تحت تاثير قرار دهند، حال چه به صورت فعاليت زياد باشد و چه از طريق مهرباني صورت گيرد (يا هر دو!).

خصوصيات اخلاقي بردر كولي‌ها مانند ساير نژادها از سگي به سگ ديگر متفاوت است، اما آن‌ها به طور كلي به خاطر وابستگي‌شان به انسان‌ها شناخته مي‌شوند.

براي به حداكثر رساندن سطح دوستانه بودن بردر كولي‌ها و به حداقل رساندن غرايز مشكل‌آفرين، او را به شكل صحيح آموزش دهيد و فعاليت بدني و ذهني لازم براي تخليه انرژي او را فراهم نماييد.

 

 

فروش سگ پامرانين

فروش سگ چاوچاو

آيا سگ من مرا مي‌ شناسد؟

۶۹ بازديد

آيا سگ من مرا مي‌ شناسد؟ اين سوالي است كه صاحبان هر گس ممكن است در طول روز از خود بپرسند.

بسياري از ما، اغلب حافظۀ حيوانات را شبيه انسان‌ها در نظر مي‌گيريم. بسياري از ما تجربه كرده‌ايم حيواني كه مدت طولاني كنار ما زندگي كرده است، بعد از مدتي جدايي هم به‌خوبي ما را به‌ياد مي‌آورد.

گاهي هم به‌نظر مي‌رسد حيوان ما را نمي‌شناسد؛ به‌‌خصوص گربه‌ها كه وقتي صدايشان مي‌كنيم، با چشم‌هاي درشت و متعجب ما را نگاه مي‌كنند و راه خود را به‌سمت ديگري كج مي‌كنند. آيا اين لحظه گربه ما را شناخته است؟ حيوان چه تصويري از ما ساخته است؟ چگونه ما را به‌ياد مي‌آورد؟

با ايران چاوچاو همراه باشيد!

تصور حيوان از دنيا و انسان‌ها

اين موضوع دامنۀ بسيار وسيعي دارد؛ زيرا هنوز علم، در‌حال درك چگونگي دريافت و توصيف حيوانات از دنياست. در‌حال حاضر، علم متوجه شده است حواس حيوانات چگونه كار مي‌كند؛ يعني به درك حيوان از طريق بو، تصوير، صدا و احساسات پي برده است.

اين در‌حالي است كه حيوانات هم مانند انسان‌ها در زمان تولد قادر نيستند از تمام حواس خود استفاده كنند و بايد آموزش ببينند. گشتن در محيط و كشف آن، اولين كاري است كه نوزادان حيوانات انجام مي‌دهند و به‌مرور، اشيا و ويژگي‌هاي آن‌ها از‌جمله رنگ، شكل، بو، وزن و… را مي‌شناسند.

در ميان اين اشيا كه در محيط وجود دارد، حيوان با چيزي به نام موجود زنده هم آشنا مي‌شود: اولين موجودات زنده‌اي كه او مي‌بيند، مادر و خواهر و برادرهاي او هستند و سپس با موجودات ديگر مثل انسان، هم‌نوع خود و ساير حيوانات آشنا مي‌شود. در‌نتيجه، حيوان ياد مي‌گيرد كه كمابيش هريك را بشناسد. سپس به‌مرور ياد مي‌گيرد هر فرد را جداگانه بشناسد.

آيا سگ من مرا مي‌ شناسد؟ – شناخت موجودات و جانداران

مي‌توان با قطعيت گفت بيشتر حيوانات، ديگر حيوانات را تشخيص مي‌دهند. براي رسيدن به اين شناخت، روندهاي مختلفي وجود دارد. روند بصري، صوتي و بويايي از راه‌هاي شناخت است. هر گونه از حيوانات، بر‌اساس توانايي‌هاي خود، از قوه‌اي بيش از قوۀ ديگر براي شناخت موجودات استفاده مي‌كند. سگ‌ها و گربه‌ها اغلب با قوۀ بويايي و شنوايي خود ساير موجودات را مي‌شناسند و بر قوۀ بينايي خود تكيه نمي‌كنند.

كنراد لورنز (Konrad Lorenz) اولين رفتارشناس جانداران، اين پديده را در سال ۱۹۳۵ و با تحقيق بر روي غازها توصيف كرد. امروزه ثابت شده است بعضي مراحل بازشناسي حيوانات غريزي نيست و با يادگيري اتفاق مي‌افتد. مراحل يادگيري حيوانات مختلف است.

بعد از آنكه مرحلۀ يادگيري تمام شد، حيوان مي‌تواند در برابر گونه‌هاي مختلف جانداران رفتاري متمايز نشان دهد. براي مثال، فقط در برابر گونۀ خود رفتارهاي جنسي بروز مي‌دهد. گاهي اين تمايز بسيار ظريف است. براي مثال، سگ‌ها در برابر انسان يا سگي كه با آن مواجه مي‌شوند، با‌توجه‌به هر فرد، دم خود را بيشتر به‌سمت راست يا چپ حركت مي‌دهند.

البته به‌خاطر داشته باشيد حيوانات دركي از مفهوم فرديت ندارند و فقط مي‌توانند ميان اشيا و جانداران تفاوت قائل شوند.
بااين‌حال، گونۀ جانوري مثل سگ كه نزديك به ده‌هزار سال است اهلي شده است، به‌راحتي انسان را مي‌شناسد.

فروش سگ چاوچاو

فروش سگ چاوچاو

آيا سگ من مرا مي‌ شناسد؟ –  چگونه شما را مي‌شناسد؟

حيوان شما تشخيص مي‌دهد شما انسان هستيد؛ اما چطور شما را در ميان ديگر انسان‌ها تشخيص مي‌دهد؟ مغز انسان بخشي از فعاليت خود را به بازشناخت تصوير صورت انسان‌هاي ديگر اختصاص مي‌دهد؛ اما هيچ تضميني وجود ندارد كه سگ يا گربه هم همين توانايي را داشته باشد. حيوانات معيارهاي ديگري براي تشخيص هر فرد خاص دارند؛ مثلاً از روي بو يا لحن صدا، فرد را تشخيص مي‌دهند.

بينايي يكي از حواس اصلي است؛ اما براي حيوانات اهلي، حس ويژه و مهمي نيست. شايد سگ‌ها بتوانند با قوۀ بينايي، آن هم در بعضي نژادها، از عهدۀ كار بربيايند؛ اما براي گربه بينايي اصلاً جواب نمي‌دهد. در‌واقع، گربه گيرنده‌هاي نور بسيار زيادي دارد و به‌همين دليل، در روز مجبور است با كوچك‌كردن چشم خود اطراف را مشاهده كند تا نور باعث نابينايي او نشود.

اگر تصور مي‌كنيد بينايي گربه مثل انسان است، كاملاً اشتباه مي‌كنيد. البته بينايي گربه شب‌ها خوب است؛ زيرا نور كمتر است و راحت‌تر مي‌تواند ببيند. اما روزها، گربه نمي‌تواند خوب ببيند و تصوير مبهمي از همه چيز دارد و فقط فاصله‌هاي نزديك را مي‌بيند. گربه حركات را به‌خوبي درك مي‌كند و به‌همين دليل، شكارچي بسيار خوبي براي هر چيزي است كه حركت مي‌كند.

درنتيجه، بينايي حسي كارآمد براي حيوانات نيست و اين قوۀ بويايي و شنوايي آن‌هاست كه به شناخت افراد كمك مي‌كند. صداها حتي از فاصلۀ دور هم براي آن‌ها قابل شناسايي است؛ حيوانات اغلب صداهايي كه برايشان آشناست، به‌خوبي مي‌شناسند. به‌عبارتي، صداي انسان‌هايي كه با آن‌ها تعامل دارند، صداي در، صداي ماشين اعضاي خانواده و صداي گام‌ها در زمان ورود، همگي براي شناسايي مؤثر است.

خذمات ما:

فروش سگ پامرانين

فروش سگ چاوچاو

اگر حيوان خانگي‌ام من را مي‌شناسد، چرا به من بي‌اعتناست؟

آيا سگ من مرا مي‌ شناسد؟ – حيوان شما را با استفاده از بخشي از سيگنال‌هايي مي‌شناسد كه توليد مي‌كند و به آن‌ها عادت كرده است. البته اين موضوع دليل بر آن نمي‌شود كه چون شما را شناخت، بايد دقيقاً همان عكس‌العملي را نشان دهد كه انتظار داريد؛ يعني به‌سمت شما بدود و به زبان خود به شما سلام بگويد.

درنتيجه، نبايد شناخت حيوان را با عكس‌العمل او اشتباه بگيريد. گاهي ممكن است حيوان در شرايطي باشد كه نتواند مثل هميشه واكنش نشان دهد؛ مثلاً در زمان ترس. حيوان زماني كه مي‌ترسد، نمي‌تواند به ديگر مسائل واكنش نشان دهد و حضور شما هم به مطمئن‌شدن او و رهاشدن از ترس كمك نمي‌كند.

به‌همين دليل، عكس‌العمل‌هايي نشان مي‌دهد كه انگار شما را نمي‌شناسد؛ مثلاً واكنش‌هاي خشونت‌آميزي خواهد داشت و ممكن است برخلاف هميشه، شما را چنگ و گاز بگيرد.

مهرباني در اين موقعيت‌ها به هيچ كار نمي‌آيد. گربه شما را فقط انساني مي‌بيند كه با آن مواجه شده، به او غذا مي‌دهد و لحظات خوبي با او دارد و هيچ‌گاه شما را به‌عنوان محافظي امن و قابل اعتماد نمي‌داند.

در اين شرايط، بهتر است با حركات صورت و بدن او را آرام كنيد؛ ابتدا به خود مسلط شويد و در برابر چيزي كه او را ترسانده، رفتاري آرام پيدا كنيد. به‌اين‌ترتيب، حيوان ياد مي‌گيرد از شما تقليد كند. او هم به حيوان يا انسان ديگري كه با شما همراه است، احساس بهتري پيدا مي‌كند و اطمينان خاطر پيدا مي‌كند.

 

آيا سگ من مرا مي‌ شناسد؟