مصرف ميوه و سبزيجات براي سگ

فروش سگ پامرانين، فروش سگ چاوچاو

مصرف ميوه و سبزيجات براي سگ

۶۸ بازديد

شما بعنوان نگهداره حيوانات خانگي طبيعيست كه بخواهيد از مصرف ميوه و سبزيجات براي سگ بيشتر بدانيد. اكثر غذاهايي كه ما مصرف مي‌ كنيم، بخصوص ميوه‌ ها و سبزيجات كاملاً براي حيوانات بي‌خطر هستند، اما برخي از آن ها نه تنها مضر كه بسيار خطرناك هستند. به اين علت كه سيستم گوارش حيوانات با ما بسيار فرق مي‌ كند، اگر غذاي نامناسبي را به سگ يا گربه بدهيم امكان دارد سلامتش را به خطر انداخته يا حتي باعث مرگ او شويم.

در زير ليست برخي از خوراكي‌ هاي ما كه براي مصرف سگ‌ ها و گربه‌ ها مضر يا مفيد هستند، آمده است.

با ايران چاوچاو همراه باشيد.

ميوه و سبزيجات براي سگ – كه سگ مي تواند استفاده كند

سيب

سيب‌ ها منابع بسيار خوبي از فيبر، ويتامين A و C هستند. داراي پروتئين كم و بدون چربي بوده و خوراك بسيار خوبي براي حيوانات سالمند هستند. با اين‌حال، مطمئن شويد كه تكه سيبي كه به آن ها مي‌ دهيد فاقد هسته يا دانه باشد.

موز

موز اگر به اندازه استفاده شود مي‌ تواند يك غذاي عالي و كم‌كالري براي سگ و گربه باشد. بسيار مغذي بوده و حاوي مقدار زيادي ويتامين، فيبر، پتاسيم، بيوتين و مس است. كلسترول و سديم كمي دارد، اما بخاطر داشتن مقداري قند بايد گاه‌به‌گاه به حيوان داده شود.

مصرف ميوه و سبزيجات براي سگ – توت فرنگي

توت فرنگي حاوي مقدار زيادي فيبر و ويتامين C است. همچنين حاوي آنزيمي است كه به سفيد شدن دندان سگ و گربه كمك مي‌ كند. با اين‌حال به دليل داشتن قند بسيار بالا از مصرف زياد آن پرهيز كنيد.

انبه

انبه بسته‌ اي از ويتامين‌ هاست كه مي‌ توانيد به سگ و گربه بدهيد. مانند همه ميوه‌ هاي پوست‌دار بايد قبل از مصرف پوست اين ميوه را كه حاوي مقداري سيانيد است، بگيريد. انبه پوست‌كنده و تكه‌تكه شده هضم آسان‌تري دارد و از بروز ناراحتي‌ هاي معده و دستگاه گوارش جلوگيري خواهد كرد.

گلابي

گلابي پر از ويتامين A و C و فيبر است و اگر به اندازه استفاده شود مي‌ تواند خوراكي عالي براي سگ و گربه باشد. مانند سيب و پرتقال، دانه‌ هاي گلابي نيز حاوي سيانيد بوده و بايد حتماً جدا شود. گلابي خاصيت ضدسرطاني دارد.

كلم بروكلي

بروكلي داراي فيبر و ويتامين C است، اما استفاده بيش از حد آن در برخي سگ‌ ها منجر به تحريك معده شده و مشكل‌ساز مي‌ شود. تكه‌ هاي كوچك بروكلي بدون ساقه‌ هاي بزرگ آن مي‌ تواند خوراك مناسبي براي سگ و گربه باشد، بيشتر حيوانات علاقه دارند گل‌ هاي كلم را بجوند تا اينكه تكه‌ هاي كوچك آنرا بخورند.

 

فروش سگ چاوچاو اصيل و وارداتي در مجموعه ايران چاوچاو

هويج

هويج سبزي‌اي كم‌كالري با فيبر زياد بوده كه براي دندان‌ هاي حيوانات خانگي بسيار مفيد است. همچنين بتاكاروتن موجود در آن به سلامت پوست و چشم حيوان كمك مي‌ كند.

كرفس

كرفس بسيار كم‌كالري بوده و پر از مواد مغذي و آنتي‌اكسيدان‌ هاست. همچنين آب فراوان موجود در آن براي بهبود تنفس در حيوان مفيد خواهد بود.

خيار

خيار علاوه بر داشتن ويتامين C، K و منيزيم داراي چربي و كربوهيدرات بسيار كم بوده و براي مصرف سگ‌ ها و گربه‌ هاي چاق بسيار مفيد است. همچنين به كاهش فشار خون كمك كرده و مهم‌تر از همه براي بهبود تنفس حيوان مفيد است.

لوبيا سبز

لوبيا سبز منبع خوبي از پروتئين و آهن براي سگ و گربه است. مصرف تازه، يخ‌زده و يا كنسرو شده آن بعنوان يك ميان‌وعده مي‌ تواند به كاهش وزن حيوان كمك كند.

كاهو

با دادن كاهو به حيوان خانگي، آب و فيبر را به رژيم غذايي آن ها اضافه مي‌ كنيد و باعث مي‌ شويد كه آب كافي به بدن رسيده و احساس سيري كند. برگ‌ هاي كاهو را به برش‌ هاي نازك خرد كرده و مي‌ توانيد آنرا روي غذاي اصلي قرار دهيد.

نخودفرنگي

نخودفرنگي ويتامين B، تيامين و پتاسيم را در خود داشته كه سطح انرژي حيوانات را بالا برده و سلامت استخوان او را افزايش مي‌ دهد. نخودفرنگي تازه، يخ‌زده، بخارپز يا پخته شده مي‌ تواند يك ميان‌ وعده خوب و سالم براي سگ و گربه باشد كه در رژيم غذايي معمول آن ها قرار مي‌ گيرد.

كدو تنبل

كدو تنبل غذايي سالم براي حيوانات خانگي است. سرشار از فيبر بوده و براي حيواناتي كه از يبوست يا اسهال رنج مي‌ برند بسيار مناسب است. علاوه بر اين منبع خوبي از ويتامين‌ ها، مواد معدني و آب است. از مصرف كدو تنبل‌ هاي شيرين شده يا ادويه‌دار پرهيز كنيد.

سيب‌زميني

مصرف سيب‌ زميني براي سگ كاملاً مناسب است فقط به ياد داشته باشيد قبل از مصرف آنرا بپزيد. سيب‌ زميني خام مي‌ تواند سگ را دچار ناراحتي‌ هاي معده كند. سيب‌ زميني تميزي كه پوست كنده شده، و با آتش يا آب پخته شده است منبع بسيار خوبي از آهن است.

ميوه و سبزيجات براي سگ – كه سگ نمي تواند استفاده كند

انگور

تحقيقات نشان داده است كه انگور و كشمش از ميوه‌ هاي بسيار سمي براي سگ‌ ها از هر جنس و نژادي مي‌ باشد. درواقع انگور بسيار مضر بوده و باعث نارسايي ناگهاني و حاد كليه‌ هاي سگ مي‌ شود.

گوجه‌ فرنگي

گرچه گوجه‌ فرنگي رسيده (كه معمولاً توسط انسان مصرف مي‌ شود) براي سگ بي‌ضرر است اما گياه گوجه‌ فرنگي و گوجه خام سم خطرناكي به نام سولانين (solanine) دارد. مصرف مقدار زيادي از آن باعث بروز مشكل در سگ خواهد شد.

قارچ

حدود ۵۰.۰۰۰ گونه قارچ در دنيا وجود دارد كه تنها ۱۰۰ گونه آن سمي مي‌ باشد. قارچ‌ هاي سمي و خطرناك مي‌ تواند مشكلات جدي‌اي را در سگ بوجود آورده و حتي منجر به مرگ او شود. قارچ‌ هاي خوراكي كه از فروشگاه خريده مي‌ شود مي‌ تواند براي سگ مناسب باشد اما روي‌هم‌رفته عقلانه‌تر است كه از مصرف آن ها نيز پرهيز شود.

گيلاس

قسمت گوشتي گيلاس حاوي سيانيد بوده و براي سگ خطرناك است. سيانيد باعث بروز اختلال در انتقال اكسيژن به خون شده و به سلول‌ هاي قرمز خون آسيب مي‌ رساند. اگر سگي گيلاس بخورد به سختي نفس مي‌ كشد، همچنين لثه‌ هاي قرمز و التهاب مردمك چشم از ديگر علائم مصرف سم سيانيد هستند.

مصرف ميوه و سبزيجات براي سگ – پياز

پيازچه، پياز و تره فرنگي از خانواده سبزيجات آلومينيومي (allium vegetables) بوده و براي اكثر حيوانات مضر و سمي هستند. اگر سگ پياز بخورد، گلبول‌ هاي قرمز خونش ازبين رفته و باعث بروز درد، تهوع، استفراغ و اسهال در سگ مي‌ شود.

 

 

فروش سگ چاوچاو

مجموعه ايران چاوچاو يكي از بهترين مراكز فروش سگ در ايران بوده كه واردات سگ ها را از كشور هاي مختلف برعهده دارد.

براي داشتن يك سگ سالم و اصيل كافيست با كارشناسان فروش سگ چاوچاو تماس بگيريد و مشاوره رايگان براي انتخاب بهترين نژاد سگ انجام دهيد.

 

مصرف ميوه و سبزيجات براي سگ

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.